CA

Fundació Rubió

Ateneu de Maó

1983. Ateneu de Maó

L'any 1983 es van condicionar tres sales dins l'edifici de l'Ateneu i es va poder inaugurar el Museu d'Història Natural.

Tot això gràcies a l'ajuda prestada per Fernando Rubió Tudurí. Parlant de la inauguració, el Diari Menorca (17/01/1983), comenta "...el Doctor Rubió quiso hacerse cargo de costear el proyecto...la Junta del Ateneu acordó dedicar las salas del Museo al Doctor Rubió instalando una placa conmemorativa junto a un busto del homenajeado realizado en bronze por el escultor catalán Josep Viladomat."

Fernando Rubió es va interessar molt per les noves tecnologies i el 1986 va fer donació d'un ordinador a la Biblioteca de l'Ateneu, el Diari Menorca (07/10/1986) comenta "...la Biblioteca del Ateneu de Maó será la primera biblioteca totalmente informatizada de las Baleares, según el presidente de la entidad, Josep M. Quintana, que ayer dió la noticia de la adquisición de un ordenador IBM, valorado casi en un millón de pesetas, donado por el mecenas menorquín Fernando Rubió Tudurí..."

La crònica de La Vanguardia de (22/12/1987) deia "...el Ateneu de Maó ha visto resuelto su futuro gracias al mecenas Fernando Rubió Tudurí..."   Fernando Rubió Tudurí va ser nomenat President d'Honor de l'entitat l'any 1987 a proposta de ser president Josep Maria Quintana.

El mateix any, 1987, el president de l'Ateneu acompanyà al Doctor Rubió en l'acta notarial de protocol·lització de la Fundació Rubió Tudurí-Andrómaco. En aquesta primera escriptura fundacional, l'Ateneu tenia la principal representació en el patronat de la Fundació que començava.

Durant els propers anys, el Doctor Rubió va recolzar amb la seva presència molts actes de l'Ateneu i cada any, en l'obertura del curs, feia un sopar a Mongofra en honor dels conferenciants participants en la sessió inaugural.

El Doctor Rubió va seguir col·laborant amb l'Ateneu fent donacions cada any.

Claustre del Carme · Local 48
07701 · Maó
Illes Balears · Espanya

(+34) 971 351 320